0

Gratis projectmanament

gebruiksvriendelijk

Ideal integratie

geen API

Review Moneymonk Boekhoudprogramma

Moneymonk is boekhoud- en facturatieprogramma  dat zichzelf neerzet als alles-in-1 programma.  Het bedrijf biedt pas sinds 2012 een boekhoudpakket aan en is vergeleken met de concurrentie dus redelijk nieuw. Wel werd het boekhoudprogramma in 2015 verkozen tot beste programma door BNR en dit belooft dus veel goeds. Moneymonk biedt verschillende pakketten aan voor ondernemers. Namelijk voor ZZP’ers en bedrijven uit het MKB.  Wanneer jij een boekhoudprogramma afsluit bij Moneymonk kan je genieten van een goede klantenservice waarbij je uitstekend wordt geholpen om het boekhoudpakket onder de knie te krijgen.

Functionaliteiten van Moneymonk

Allereerst valt op dat het programma erg gemakkelijk te gebruiken is.  Het dashboard van Moneymonk is duidelijk en je hoeft niet langere tijd te zoeken om een antwoord te vinden op je vraag. Denk aan het omzetbelasting, kosten, winst en facturen.  Daarnaast biedt Moneymonk nog veel meer voordelen. De standaard zaken die je mag verwachten van een boekhoudpakket zijn namelijk ook aanwezig binnen Moneymonk boekhoudpakket. Denk hierbij aan: een urenregistratiesysteem, inboeken van facturen, BTW aangifte doen en het opstellen van offertes. Ook is een koppeling met de bank mogelijk en kunnen verschillende rapportages worden uitgevoerd om het boekhouden via Moneymonk nog aangenamer te maken.  Net als veel andere boekhoudprogramma’s heeft Moneymonk ook een app. Ideaal als je onderweg je boekhouding in de gaten wil houden.

Wat zeker een pluspunt is van Moneymonk is dat de bedrijven waar je een factuur naar toestuurt direct kunnen betalen met iDEAL.  Op de factuur zit namelijk een iDEAL integratie. Hierdoor wordt de stap voor het betalen van een rekening verkleint, waardoor jij eerder je geld ontvangt van je debiteuren.

Een ander pluspunt van Moneymonk waarin ze zich onderscheiden van de concurrenten is dat ze een gratis projectmanagement aanbieden. Hierin heb je een urenregistratiesysteem, kan je offertes inboeken en ook gebruik maken van een rittenregistratiesysteem.

30 dagen gratis

Om een indruk te krijgen van de werking van Moneymonk en te bepalen of het iets is voor je bedrijf, biedt ook Moneymonk (net als veel andere boekhoudpakketten) een proefabonnement aan.  Zo kan je Moneymonk 30 dagen gratis testen. Hiermee kan je gebruik maken van nagenoeg alle functionaliteiten.

Een ander voordeel van Moneymonk is dat het pakket maandelijks opzegbaar is. Als je niet zeker weet of je langere tijd gebruik wil maken van het programma of de continuïteit van je bedrijf onzeker is, zit je dus niet langere tijd aan een contract vast.

Moneymonk prijzen

Moneymonk biedt verschillende pakketten aan afhankelijk van de grootte van je bedrijf. Zo hebben ze een ZZP’er abonnement en een MKB abonnement. Eigenlijk zijn bieden de pakketten exact hetzelfde aan, alleen kunnen binnen het MKB pakket meerdere personen gebruik maken van het boekhoudprogramma.  Het ZZP pakket is beschikbaar voor 10 euro per maand als je jaarabonnement afsluit. Als je een abonnement kiest dat je maandelijks wil kunnen opzeggen, betaal je 20 euro.

Het MKB pakket is beschikbaar voor 40 euro in de maand. Dit is dus veel duurder dan een ZZP abonnement. Het prijsverschil is hierbij dus redelijk groot, maar als je dit vergelijkt met andere pakketten waarbij je ook direct meer betaalt voor extra gebruikers, is dit verschil zeker logisch.

Moneymonk ervaringen

Op het internet zijn andere gebruikers ook erg positief over Moneymonk. Vooral de overzichtelijkheid van het pakket wordt veel benoemt en ook de klantenservice wordt als zeer goed ervaren. Ook vinden enkele mensen het pakket toch nog wat te beperkt voor bedrijven in het MKB of mensen die wat meer vragen van een boekhoudprogramma.

Conclusie

Moneymonk is een alles-in-1 boekhoudpakket dat zeer gebruiksvriendelijk is en dat enorm veel functies heeft.  Ook het gratis projectmanagement dat Moneymonk aanbiedt is zeker een pluspunt, net als de IDEAL integratie. Het dashboard is bovendien heel handig en je krijgt door middel van een goede klantenservice direct hulp bij het boekhouden. Toch zijn er wel minpunten aan het programma. Zo heeft Moneymonk geen API beschikbaar.  Hoewel naar verwachting dit in de toekomst wel mogelijk is. Uiteindelijk krijgt Moneymonk daarom het cijfer 9.2

Beoordeel dit boekhoudprogramma

Gemiddelde cijfer 5 / 5. Aantal beoordelingen: 1

We are sorry that this post was not useful for you!